איך תוכלי השנה לעבור את צום יום כיפור בקלות…

מאת: מיכל גרשוביץ

 

במהלך עבודתי – אני נשאלת רבות איך ניתן לעבור את הצום ללא תחושות פיזיות לא נעימות של סחרחורת או חולשה או כאבי ראש ועוד..

ביום ראשון הקרוב  חל ערב יום כיפור ולשם כך סכמתי עבורך המלצות חשובות טרם הצום:

 

להתנהגות אכילה מתוכננת ומאורגנת מראש במהלך  היום של ערב יום כיפור יש משמעות רבה בכדי לעבור את הצום בקלות.

 
  • ביום של ערב הצום רצוי לאכול ארוחת בוקר וארוחות ביניים קלות בשילוב של ירקות טריים, ולכלול בהן מנת פחמימה כדוגמת לחם, דגני בוקר, שיבולת שועל בשילוב של מנת חלבון – גבינה, יוגורט 1.5%  וזאת בכדי לגרום לתחושת שובע – הסיבים התזונתים גורמים לפחמימות מהמזון להיספג לאט יותר ובכך תורמים לשובע לאורך זמן.

 

  • הקפידי לשתות לפחות ליטר וחצי עד לשעת תחילת הצום.לפחות 8 כוסות שתייה, רצוי מים ולא שתייה ממותקת, שעלולה להצמיא אותנו עוד יותר לתחילת הצום. קפאין ואלכוהול המצויים גם בקפה ובתה רגיל, הינם חומרים משתנים ולכן רצוי להמעיט בהם ככל האפשר גם ביום הקודם לצום.

 

  • הארוחה המפסקת היא הארוחה המרכזית והגדולה באותו היום, אך יחד עם זאת יש להשתדל שלא תהיה זו ארוחה גדולה ועמוסה מדי. ארוחה מפסקת כוללת מרק ירקות, מנה ראשונה דג או סלטים, ומנה עיקרית בשרית – קדירת עוף בתוספת מנת פחמימה: אורז או תפוחי אדמה או בטטה. וקינוח – פרוסת עוגה או כוס סלט פירות.

 

  • המנעי ממזונות מלוחים במהלך ערב יום הכיפורים שעלולים להגביר את הצמא – מאבקות מרק, רטבים מוכנים וחמוצים.

 

תפריט לדוגמא:

בוקר: פרוסת לחם מחיטה מלאה + גבינה לבנה 5%

ביניים: פרי

ביניים: יוגורט 1.5% + חופן שקדים לא קלויים

ארוחה מפסקת: מרק ירקות

                 נתח עוף או בשר

                 מנת אורז/אפונה/2 תפוחי אדמה אפויים

                 סלט ירקות טרי

                 קינוח – פרוסת עוגת דבש או סלט פירות

 

שתיה – 10  כוסות מים במהלך היום.

ירקות – חופשי

 

מאחלת לך חתימה טובה וצום קל!

שלךְ

מיכל

 

 

** כשהצום נגמר – איך יוצאים נכון מהצום?

זהו הצום עבר…מה עכשיו?

ראשית, מומלץ לשתות כוס שתייה ממותקת, על מנת להחזיר לגוף את הסוכר הדרוש לו בדרך המהירה ביותר.

מומלץ לאכול בהדרגה – ניתן לאכול לאחר מכן 2-3 פירות יבשים או פרוסת עוגה או פרוסת לחם מרוחה בריבה או דבש בתוספת לכוס שתייה חמה.

 

כעבור שעה וחצי  ניתן לאכול ארוחה גדולה יותר – פשטידה או פרוסת לחם עם גבינה לבנה, ביצה וירקות. וכמובן להרבות בשתייה של מים .  

 

יש חשיבות מרובה לאופן האכילה – חשוב לאכול בצורה איטית רגועה ומודעת, ולהשתדל לאכול בהתאם לתחושת  לרמת הרעב  והשובע האמיתית שלנו ולא להתנפל על האוכל כי צמנו כל היום.

בהצלחה!

 

למצוא בקלות
cbt | zoom | אחוז שומן בנשים | אכילה בחופש | אכילה במסעדה | אכילה מודעת | אכילה מנחמת | אכילה רגשית | ארוחת בוקר | בא לי מתוק | בישול בריא | גיל המעבר | גלידה | גרנולה | דגשים להרזיה | דיאטה | דיאטנית און ליין | דיאטנית בריאטרית | דיאטנית קלינית | דיאטת כסאח | הורדת סיכון סרטן שד | המלצות לחג ראש השנה | המלצות לצום יום כיפור | הפחתת שומן בתפריט | הרזיה | הרזיה מעל גיל 40 | זום | חיישן | חלבון | חמין | חנוכה | ט"ו בשבט | טיפול התנהגותי קוגנטיבי | טיפים להרזיה | יום המשפחה | כבד שומני | ליברה | מדבקות אדומות | מיינדפולנס | מים והרזיה | מיתוסים בתזונה | מלח | משפחה באורח חיים בריא | מתכונים לשבועות | ניקוי רעלים | ניתוח שרוול | נשנושים | סוכר | סוכרת | סוכרת הריונית | סושי | סימון תזונתי | עצות להרזיה | עצירות | פסח | פרי | פריסטייל ליברה | קורונה | שבועות | שינוי | שמירה על המשקל | תזונאית קלינית | תזונה בגיל ההתבגרות | תזונה בהריון | תזונה בחורף | תזונה בסכרת | תזונה בת קיימא | תסמונת קדם ויסתית | תרופות נגד דיכאון וחרדה ועליה במשקל