איך תוכלי לשמור על המשקל גם בחורף? המלצות חמות לחורף

מאת: מיכל גרשוביץ

האם מצאת את עצמך בזמן האחרון מבלה יותר מול המקרר?

 

מנשנשנת יותר?

 

אולי קצת מדוכדכת יותר? 

 

 

 

זה לא קורה סתם -  בעונת החורף, אנו משנים את התנהגות האכילה והפעילות הגופנית שלנו. 

 

מחקרים מראים כי אלו  הסובלים מעודף משקל, צורכים  יותר קלוריות במהלך החורף ויש המדווחים על עליה של כ 3 ק"ג במהלך עונה זו.

 

 

כמו כן, קיימות סיבות נוספות  לאכילה מוגברת  כגון, שעמום, או בשל  "דכאון חורף" כחלק מתסמונת ה seasonal affective disorder,   בנוסף, עושים פחות פעילות גופנית בגלל הקור בחוץ, שוהים יותר בבית, מתכרבלים עם כוס שוקו חם וכך לאט לאט הקילוגרמים עולים והשמנת החורף צוברת לה תאוצה.

 

גורם עיקרי נוסף אשר נמצא "אשם" בהשמנת החורף הינו ההורמון סרטונין אשר נמצא במח. סרטונין אחראי בין היתר על מצב הרוח ותחושת השובע והרעב. כשרמותו יורדת בשל קיצור שעות האור, אנחנו מרגישים מדוכדכים, עצבניים וחשים בדחף למתוק – שוקולדים, ממתקים עוגות ועוד..   

 

איך ניתן לעבור  את החורף מבחינת שמירה על המשקל : 

  •  כדי לווסת את הצורך העז במתוק ולווסת את רמות הסרטונין בחרי  בתפריט המבוסס על פחמימות מורכבות – דייסת שיבולת שועל, דגני בוקר, לחם על בסיס חיטה מלאה, קטניות .

 

  • שלבי בכל ארוחה ירקות טריים או מבושלים– את הירקות הטריים ניתן להוציא מהמקרר שעה קודם.

 

  • ​ החליטי  מראש על מזונות מתוקים בעלי ערך קלורי נמוך  שיספקו את תחושת המתוק: לדוגמא,  תפוח עץ אפוי בתוספת של קינמון או דייסת קווקר.

 

  •  הכיני  מרק – כגון, מרק עגבניות, מרק דלורית, מרק  ירקות, מרק עוף. עדיף להימנע  מהוספת שקדי מרק או קרטונים המעלים את ערכו הקלורי של המרק.
  •  
  • הקפידי  על שתיית מים כ- 8 כוסות ליום ( מים , חליטות תה ), כיוון שלמרות הקור וחוסר תחושת הצמא הגוף עדיין זקוק לכמות נוזלים זו, בפרט אם נמצאים במקומות מחוממים שיחד עם  זאת גם מייבשים. השתייה החמה מחממת ומרגיעה. לדוגמא – חליטה בטעם קינמון או לואיזה משדרג את הההרגשה :-)

 

 

 

בנוסף לחשיבות שמירה על המשקל חשוב  גם להקפיד להזין את גופנו במזונות עשירים בנוגדי חמצון בכדי לעזור לגוף להתגבר על מחלות החורף – ההמלצה היא לאכול מגוון מזונות ולא ירק או פרי אחד מסויים או ויטמין או מינרל אחד מסויים .

אז לבינתיים מאחלת לנו חורף חם ובריא :-)

שלכן,
מיכל

 

למתכוני מרק שניתן לאכול באופן חופשי לחצי על הלינק  : מרק פלפלים טעים במיוחד ,  מרק פטריות , מרק ירקות 

למצוא בקלות
cbt | zoom | אחוז שומן בנשים | אכילה בחופש | אכילה במסעדה | אכילה מודעת | אכילה מנחמת | אכילה רגשית | ארוחת בוקר | בא לי מתוק | בישול בריא | גיל המעבר | גלידה | גרנולה | דגשים להרזיה | דיאטה | דיאטנית און ליין | דיאטנית בריאטרית | דיאטנית קלינית | דיאטת כסאח | הורדת סיכון סרטן שד | המלצות לחג ראש השנה | המלצות לצום יום כיפור | הפחתת שומן בתפריט | הרזיה | הרזיה מעל גיל 40 | זום | חיישן | חלבון | חמין | חנוכה | ט"ו בשבט | טיפול התנהגותי קוגנטיבי | טיפים להרזיה | יום המשפחה | כבד שומני | ליברה | מדבקות אדומות | מיינדפולנס | מים והרזיה | מיתוסים בתזונה | מלח | משפחה באורח חיים בריא | מתכונים לשבועות | ניקוי רעלים | ניתוח שרוול | נשנושים | סוכר | סוכרת | סוכרת הריונית | סושי | סימון תזונתי | עצות להרזיה | עצירות | פסח | פרי | פריסטייל ליברה | קורונה | שבועות | שינוי | שמירה על המשקל | תזונאית קלינית | תזונה בגיל ההתבגרות | תזונה בהריון | תזונה בחורף | תזונה בסכרת | תזונה בת קיימא | תסמונת קדם ויסתית | תרופות נגד דיכאון וחרדה ועליה במשקל