בישול בריא – 8 המלצות להפחתת כמות השמן בתפריט היומי

מאת: מיכל גרשוביץ

 

אחד העקרונות החשובים בבישול בריא זהו להפחית את כמות השמן בתפריט היומי !

 

במידה וחשוב לך להתחיל בשינוי לבישול בריא יותר – אני מציעה לך לאמץ את ההמלצות הבאות:

 

8 המלצות לבישול בריא יותר – מופחת שומן :

 

1. חשוב להעדיף שימוש בצורות בישול בריאות יותראידוי, אפייה, גריל, הרתחה. במידה ויש צורך בטיגון ניתן להשתמש במברשת לשימון במקום לשפוך שמן ישר אל המחבת.

   עדיף להשתמש בסירים מיוחדים שהאוכל לא נדבק אליהם.

 

 

2.  שלבו בתפריט היומי שומנים ממקורות לא מעובדים: להמעיט בצריכת שומן רווי ולהעדיף מקורות שומן כמו: שמני אגוזים, שמני זרעים, שמן קנולה, שמן זית ועוד.

 

 

3. להפחתת השומן הרווי במתכון מבלי לפגום בטעמו: צמצמו את כמות השומן ב-1/4 או ב-1/3 מן הכמות המומלצת.

 

 

4. ניתן לשנות במתכונים את הרכיבים : במתכונים שיש בהם חמאה ולהחליף בשמן קנולה או שמן זית או טחינה גולמית.

 

 

5.המנעו  משימוש בבצק עלים העדיפו שימוש בבצק פילו.

 

 

6. ניתן להחליף את מרכיב המיונז במתכון:  ביוגורט ביו (בארוחה חלבית) או במיונז 5% שומן (בארוחה בשרית.(

 

7. במקום שימוש בשמנת חמוצה או גבינת שמנת: ניתן לבחור בשמנת 9% שומן, או  להחליף אותה חלקית ביוגורט (כדי למנוע היפרדות בבישול יש לערבב כוס יוגורט עם כף קמח,(

או להמיר את גבינת השמנת בגבינת שמנת 5% שומן.

 

 

8. חשוב  להסיר את השומן: ניתן לבקש מהקצב להסיר את השומן הגלוי לעין. מהעוף – להסיר את העור, כמובן בטרם הבישול.

 

 

 

 

לסיכום : הקפידו על תפריט בריא מופחת שומן לטובת בריאותכם! 

 

לשאלות, את תמיד מוזמנת לכתוב לי ואשמח לענות :-)

 

 

למצוא בקלות
cbt | אחוז שומן בנשים | אכילה בחופש | אכילה במסעדה | אכילה מודעת | אכילה מנחמת | אכילה רגשית | ארוחת בוקר | בא לי מתוק | בישול בריא | גיל המעבר | גלידה | גרנולה | דגשים להרזיה | דיאטה | דיאטנית בריאטרית | דיאטנית קלינית | דיאטת כסאח | הורדת סיכון סרטן שד | המלצות לחג ראש השנה | המלצות לצום יום כיפור | הפחתת שומן בתפריט | הרזיה | הרזיה מעל גיל 40 | חיישן | חלבון | חמין | חנוכה | ט"ו בשבט | טיפול התנהגותי קוגנטיבי | טיפים להרזיה | יום המשפחה | כבד שומני | ליברה | מדבקות אדומות | מיינדפולנס | מים והרזיה | מיתוסים בתזונה | מלח | משפחה באורח חיים בריא | מתכונים לשבועות | ניקוי רעלים | ניתוח שרוול | נשנושים | סוכר | סוכרת | סוכרת הריונית | סושי | סימון תזונתי | עצות להרזיה | עצירות | פסח | פרי | פריסטייל ליברה | שבועות | שינוי | שמירה על המשקל | תזונאית קלינית | תזונה בגיל ההתבגרות | תזונה בהריון | תזונה בחורף | תזונה בסכרת | תזונה בת קיימא | תסמונת קדם ויסתית | תרופות נגד דיכאון וחרדה ועליה במשקל