בישול בריא – 8 המלצות להפחתת כמות השמן בתפריט היומי

מאת: מיכל גרשוביץ

 

אחד העקרונות החשובים בבישול בריא זהו להפחית את כמות השמן בתפריט היומי !

 

במידה וחשוב לך להתחיל בשינוי לבישול בריא יותר – אני מציעה לך לאמץ את ההמלצות הבאות:

 

8 המלצות לבישול בריא יותר – מופחת שומן :

 

1. חשוב להעדיף שימוש בצורות בישול בריאות יותראידוי, אפייה, גריל, הרתחה. במידה ויש צורך בטיגון ניתן להשתמש במברשת לשימון במקום לשפוך שמן ישר אל המחבת.

   עדיף להשתמש בסירים מיוחדים שהאוכל לא נדבק אליהם.

 

 

2.  שלבו בתפריט היומי שומנים ממקורות לא מעובדים: להמעיט בצריכת שומן רווי ולהעדיף מקורות שומן כמו: שמני אגוזים, שמני זרעים, שמן קנולה, שמן זית ועוד.

 

 

3. להפחתת השומן הרווי במתכון מבלי לפגום בטעמו: צמצמו את כמות השומן ב-1/4 או ב-1/3 מן הכמות המומלצת.

 

 

4. ניתן לשנות במתכונים את הרכיבים : במתכונים שיש בהם חמאה ולהחליף בשמן קנולה או שמן זית או טחינה גולמית.

 

 

5.המנעו  משימוש בבצק עלים העדיפו שימוש בבצק פילו.

 

 

6. ניתן להחליף את מרכיב המיונז במתכון:  ביוגורט ביו (בארוחה חלבית) או במיונז 5% שומן (בארוחה בשרית.(

 

7. במקום שימוש בשמנת חמוצה או גבינת שמנת: ניתן לבחור בשמנת 9% שומן, או  להחליף אותה חלקית ביוגורט (כדי למנוע היפרדות בבישול יש לערבב כוס יוגורט עם כף קמח,(

או להמיר את גבינת השמנת בגבינת שמנת 5% שומן.

 

 

8. חשוב  להסיר את השומן: ניתן לבקש מהקצב להסיר את השומן הגלוי לעין. מהעוף – להסיר את העור, כמובן בטרם הבישול.

 

 

 

 

לסיכום : הקפידו על תפריט בריא מופחת שומן לטובת בריאותכם! 

 

לשאלות, את תמיד מוזמנת לכתוב לי ואשמח לענות :-)