חזרה לאינדקס מתכונים >>
הדפיסי מתכון
שתפי חברות

דג סלמון בתנור

דג סלמון נחשב כמאכל בריא בזכות  תכולה גבוהה של חלבונים,  רמות נמוכות מאד של שומן ותכולה גבוהה במיוחד של חומצת השומן החיונית – אומגה 3.

‏חומצות שומן הכרחיות לגוף ותפקידן במניעת מחלות רבות.‏ מחקרים רבים, הוכיחו כי בכוחן של חומצות שומן אלה להעלות את רמות הכולסטרול הטוב, ה-
  HDL
ולהפחית את רמות השומנים הטריגליצרידיים.

דג הסלמון הוא מרכיב חיוני ועיקרי כמעט בכל תפריט של מי שרוצה לאכול בריא.

 

מספר מנות : 4

 

ערך קלורי למנה : 180 קק"ל

 

המרכיבים :
פילה סלמון  נקי  
שמן זית
מלח גס
פלפל גרוס
רוזמרין
שיני שום

 

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור ל-180 מעלות.

2. מניחים באמצע ריבוע אלומיניום את  פילה הסלמון.

3. מפזרים מלח ופלפל בעדינות, מזלפים שמן זית, מניחים את שיני השום  ומפזרים עלי רוזמרין  

4. סוגרים את האלומיניום מארבע קצוותיו ומהדקים.

5. מניחים את הדג  העטופי  בתבנית ומכניסים לתנור לרבע שעה לחום של 200 מעלות . מומלץ לבדוק מידי פעם לפתוח  בעדינות למעלה ובודקים שהדג שינה את צבעו והתקשה קלות.

* חשוב להקפיד לא להשאיר את הדג בתנור יותר מדי, אחרת הדג יתייבש ויאבד את העסיסיות.