המלצות לארוחת החג בראש השנה

מאת: מיכל גרשוביץ

 

ארוחת החג של ראש השנה נותנת את שריקת הפתיחה לארוחות רבות: ארוחות משפחתיות בערב  החג, בחג, בחג הראשון ובסוכות, בשמחת תורה, ארוחות במסעדות, התארחויות.

הקפדה על תזונה נכונה בזמן ארוחות החג תגרום להנאה מהמאכלים לתחושה טובה יותר ולשליטה באכילה מה שעוזר מאוד להתנהל לא ייסורי מצפון.

 

 

ההמלצות לערב החג בכדי שלא תהיה עליה מיותרת במשקל 

תכנני מראש את הארוחה - כשאת מגיעה לארוחת החג או לכל ארוחה חגיגית אחרת, מומלץ לבחון  קודם את המבחר ואם את רוצה לטעום מהכל, פשוט קחי כמות קטנה מכל מנה.

 

שלבי ירקות בארוחות  כל הירקות הנם בעלי ערך תזונתי גבוה מחד ומאידך בעל ערך קלורי נמוך. בחרי תוספת של סלט למנה העיקרית.

 

אכלי לאט - ידוע זה מכבר כי 20 דקות מהביס הראשון לוקח לשדר ממרכז השובע שבמוח ולהודיענו כי אנו שבעים, מכאן יש לנסות ולהאריך ככל האפשר את זמן הארוחה, להניח את המזלג בין ביס לביס, לדבר ולשתות.

 

שתי מים  - שתי  2 כוסות מים לפני הארוחה ובמהלכה.

 

הימנעי משתייה ממותקת - שתייה ממותקת כמו גם מיצי פירות מכילים בין 100-150 קלוריות לכוס. חצי כוס יין אדום מכילה כ – 70 קלוריות. 

לקינוח  - בחרי  סלט פירות, ליפתן פירות, או גלידת סורבה או פרוסת עוגת דבש.

 

בצעי  פעילות גופנית פעילות גופנית בתקופה זו גם כן תעזור במניעת עלייה במשקל בנוסף להשפעתה הטובה על הבריאות ועל ההרגשה הכללית.

 

תפריט לדוגמא לערב החג

בוקר : כריך + אבוקדו/2 כפות גבינה 5%

ביניים: פרי 

צהריים: מנת חלבון – חזה עוף/סלט טונה/חביתה/גבינת צפתית או בולגרית/טופו

         ירקות 

ביניים: יוגורט 1.5%

ארוחת חג

      טעימות במהלך הברכות 
      מרק ירקות 

      סלט ירקות 

      מנת פחמימה – חצי צלחת – אורז/2 תפוח אדמה/מג'דרה/בטטה/אפונה

       מנת חלבון – חצי צלחת בשר בקר (כתף) או  ירך של עוף/ פרגית

       קינוח – לבחור את הקינוח שנראה הכי הכי טעים ולבחור לקחת מנה אחת.

10 כוסות מים במהלך היום. 

 

 

אני מאחלת לך שנת בריאות אושר וכושר  - גם אם היו "מעידות" מומלץ לחזור לאכילה המסודרת –  לתפריט היומי הקבוע ולא לעשות קיזוזים.

 

בהצלחה רבה ממני  heart,

מיכל