טיפול בעצירות – המלצות

מאת: מיכל גרשוביץ

 

עצירות הינה תופעה שכיחה בעולם המערבי. מדובר בקושי בהעברת צואה , תחושה של ריקון לא שלם.

מקובל להגדיר עצירות כאי מתן צואה במשך שלושה ימים ומעלה. 

דגשים 

  • להקפיד על שתיית מים בכמות מוגברת של 10-12 כוסות ליום.
  • להקפיד על אכילת סיבים: פירות וירקות עם הקליפה, קערית סלק מבושל בערב, לחם מקמח מלא, דגני בוקר מלאים, אורז\ פסטה מקח מלא.
  • ניתן להוסיף סובין חיטה או סובין פשתן בכמות של  1-2 כפות ליוגורט, מרק- אך יש להקפיד על שתייה מרובה.
  • ניתן לצרוך מסוג פייבר וואן, שהינו עתיר בסיבים ומומלץ – חייבים לשתות אחרי זה 2 כוסות מים 
  • לבצע הליכות. הליכה עוזרת להמריץ את כלי הדם גם באזור המעיים ועוזרת ליציאות.
  • לאכול עגבנייה מרוסקת בבוקר עם 1 כפית שמן זית.  
  • לאכול 2 שזיפים יבשים, שהושרו למשך כל הלילה במים חמים (לא מתאים לסוכרתיים).
  • לאכול חצי אשכולית בבוקר.
  • לשתות מיץ מחצי לימון סחוט במים פושרים.

אין באמור לעיל התוויה רפואית 

למצוא בקלות
cbt | אחוז שומן בנשים | אכילה בחופש | אכילה במסעדה | אכילה מודעת | אכילה מנחמת | אכילה רגשית | ארוחת בוקר | בא לי מתוק | בישול בריא | בלוויק | גיל המעבר | גלידה | גרנולה | דגשים להרזיה | דיאטה | דיאטנית בריאטרית | דיאטנית קלינית | דיאטת כסאח | הורדת סיכון סרטן שד | המלצות לחג ראש השנה | המלצות לצום יום כיפור | הפחתת שומן בתפריט | הרזיה | הרזיה מעל גיל 40 | חיישן | חלבון | חמין | חנוכה | ט"ו בשבט | טיפול התנהגותי קוגנטיבי | טיפים להרזיה | יום המשפחה | כבד שומני | ליברה | מיינדפולנס | מים והרזיה | מיתוסים בתזונה | מלח | משפחה באורח חיים בריא | מתכונים לשבועות | ניקוי רעלים | ניתוח שרוול | נשנושים | סוכר | סוכרת | סוכרת הריונית | סושי | עצות להרזיה | עצירות | פסח | פרי | פריסטייל ליברה | שבועות | שינוי | שמירה על המשקל | תזונאית קלינית | תזונה בגיל ההתבגרות | תזונה בהריון | תזונה בחורף | תזונה בסכרת | תזונה בת קיימא | תסמונת קדם ויסתית | תרופות נגד דיכאון וחרדה ועליה במשקל