משקל, היקפים, אחוז שומן ומה שבינהם

מאת: מיכל גרשוביץ

 

מכירה את ההרגשה שהתחלת תהליך של ירידה במשקל – את מקפידה לאכול לפי התפריט עושה ספורט והמחוג לא זז כמו שהיית רוצה אבל כן ירדת בהיקפים ?

 

למה זה בעצם קורה?

אז בואי נעשה קצת סדר בעניין:

 

ממה המשקל שלנו מורכב ?

הגוף שלו בנוי ממספר רקמות עיקריות –  עור, רקמת שריר, רקמת שומן ועצם.

מכל הרקמות שהזכרתי –  שתי הרקמות העיקריות עליהן אנו משפיעות באמצעות תזונה ופעילות גופנית – הם רקמת השריר ורקמת השומן. 

 

חשוב לזכור שרקמת השריר אחראית  על עיקר הוצאת הקלוריות מהגוף, כאשר רקמת השומן כמעט ואינה שורפת קלוריות.

לכן, ככל שיהיו בגופך יותר שרירים נוכל לשרוף יותר קלוריות. ב"דיאטות בזק" למיניהן יש איבוד של מסת שריר גדולה ולכן, ישנה ירידה גדולה במשקל אך לא ירידה משמעותית בהיקפים.

לאורך זמן, הגוף שורף פחות ופחות קלוריות ואז, כשמעט נשברים ואוכלים קצת יותר – משמינים עם ריבית, יותר מהמשקל הקודם, בגלל שהגוף שורף פחות קלוריות כי יש בו פחות שרירים.

 

מה צריך לעשות כדי לפרק את רקמת השומן?

כדי לפרק את רקמת השומן יש צורך בהתאמת תפריט מאוזן ושילוב של פעילות גופנית אירובית (הליכה, אופניים…).

 

ירידה ברקמת שומן מביאה לירידה גדולה בהיקפים – למה?

השומן תופס הרבה נפח ומקום – הדבר בא לידי ביטוי בירידה של מספר ס"מ בסך כל ההיקפים!

 

אחוז שומן תקין בנשים נע בין 20% ל- 30%.

מעבר ל-30% שומן המצב מוגדר כעודף שומן, שמזיק לבריאות ועלול לגרום למחלות כרוניות = סוכרת, יתר לחץ דם, סרטן ועוד..  

 

איך בודקים אחוזי שומן בגוף?

את אחוזי השומן ניתן לבדוק בעזרת מכשור מיוחד שבעזרתו ניתן לוודא שהירידה במשקל היא  איכותית.

כך שבעצם תהליך נכון של הרזיה מתייחס לשינוי בהרכב הגוף ופחות למספר במשקל.

על המספר במשקל יש המון השפעות – עצירות, אכילות מלח, ביוץ, לפני מחזור, תרופות ועוד…

כך שבעצם זה לא אומר שאם לא ירדת במשקל לא רזית – יתכן וכן צמצמת היקפים וירדת באחוזי שומן בגוף שזה מה שחשוב  :-) ! 

 

במידה ויש לך שאלות בעניין – מוזמנת לשאול אותי כאן בדף או בפרטי. 

 

 

**התמונה המצורפת לכתבה זאת ממחישה איך בעודף משקל קיצוני רקמת השומן ממש מרפדת את הגוף ואת האברים הפנימיים – בנוסף רואים איך עודף זה עלול לפגוע במערכות הגוף ולגרור למחלות כרוניות – סוכרת, בעיות ברכיים, סרטן המעי, כבד שומני ועוד.

 

למצוא בקלות
cbt | אחוז שומן בנשים | אכילה בחופש | אכילה במסעדה | אכילה מודעת | אכילה מנחמת | אכילה רגשית | ארוחת בוקר | בא לי מתוק | בישול בריא | בלוויק | גיל המעבר | גלידה | גרנולה | דגשים להרזיה | דיאטה | דיאטנית בריאטרית | דיאטנית קלינית | דיאטת כסאח | הורדת סיכון סרטן שד | המלצות לחג ראש השנה | המלצות לצום יום כיפור | הפחתת שומן בתפריט | הרזיה | הרזיה מעל גיל 40 | חיישן | חלבון | חמין | חנוכה | ט"ו בשבט | טיפול התנהגותי קוגנטיבי | טיפים להרזיה | יום המשפחה | כבד שומני | ליברה | מיינדפולנס | מים והרזיה | מיתוסים בתזונה | מלח | משפחה באורח חיים בריא | מתכונים לשבועות | ניקוי רעלים | ניתוח שרוול | נשנושים | סוכר | סוכרת | סוכרת הריונית | סושי | עצות להרזיה | עצירות | פסח | פרי | פריסטייל ליברה | שבועות | שינוי | שמירה על המשקל | תזונאית קלינית | תזונה בגיל ההתבגרות | תזונה בהריון | תזונה בחורף | תזונה בסכרת | תזונה בת קיימא | תסמונת קדם ויסתית | תרופות נגד דיכאון וחרדה ועליה במשקל