עצות שימושיות להרזיה ללא איסורים ורגשות אשמה

מאת: מיכל גרשוביץ

להיות ב"דיאטה" הינו  תהליך מתיש, של המון איסורים והגבלות – אם זה לדבוק בתפריט לא מגוון או מאוד מועט בקלוריות- כלומר קיזוז או בקושי לאכול במהלך היום..

 

ובעצם מה שקורה אנחנו נמנעים מאוכל שקיים בשפע ,מרגישים תסכול ואכזבה כל פעם ש"חוטאים" ואז "מעגל הרשע" של אוכל – השמנה – חוסר שליטה הולך ויוצא לגמרי מאיפוס ות'כלס יש עליה גדולה במשקל .

אז איך ניתן לסלול את המסלול ולהגיע ליעד המבוקש – משתמשים ב "diet waze" - מה שנקרא לחשב מסלול מחדש :-)  

 

שאלתי מספר מטופלות מה עובד להם כדי להמשיך במסלול להגיע ליעד וזה מה שהן ספרו :

 

1. לקחת אחריות על עצמי - כלומר לא לאפשר לאוכל לנהל אותי , לעשות פעולות שמקדמות את התהליך – כמו לדוגמא לתכנן מראש את היום מבחינת התפריט היומי ולא לתת למהלך היום       לנהל את האכילה.

2. להתחיל לעודד את הדיבור הפנימי – לשאול מה אני בוחרת לעשות כדי להרגיש טוב.

 

3. להפסיק לתת למשקל לנהל את תהליך ההרזיה. המשקל מושפע מהמון גורמים – כגון : ביוץ, לפני קבלת הווסת, אכילת מלוח, עצירות, שינויים הורמונלים.

 

4. לקחת את נעלי הספורט לכל מקום כן  גם במזוודה :-)

 

5. להחליט מראש על גודל המנה.

 

6. לתת למשפט fake till you make it  יותר משמעות – בהתחלה התהליך עלול להיות קשה אבל עם תרגול והתמדה זה קורה – התוצאות מגיעות והרבה יותר קל לשמור עליהם.

 

7. לחזק את האמונה העצמית שזה יצליח וזאת התחנה האחרונה להתמודדות סיזיפית עם המשקל .

 

8. לפרגן עם בגדים חדשים - ליהנות מהתוצאות :-)

 

9. להקפיד לשלב אכילת ירקות בכל ארוחה עיקרית בכדי להעלות את נפח המזון לקיבה ובכך לאט לאט יותר קל לצמצם את כמויות הפחמימה בתפריט היומי.

 

10. ללכת כדי ללכת – להחליט על תחזוקת הגוף – ההמלצה כיום היא 150 דקות אירובי בשבוע. ללכת בכל פעם שאפשר – את ה"פאן" לשיער אפשר לקבוע אחרי ההליכה :-)

 

 

ועכשיו נשאר ליישם :-)  

לכל שאלה על תהליך הרזיה בליווי מקצועי ואישי – מוזמנות ליצור קשר איתי ואשמח להעביר את כל הפרטים על התהליך שביסודו בנוי על התאמה אישית. 

 

בהצלחה לכולנו,

מיכל 

דיאטנית קלינית

0508804422 

 

לקריאה נוספת על השיטה לחצי כאן 

לקריאה מה לקוחות חושבות על התהליך לחצי כאן

 

 

 

 

 

 

 

 

למצוא בקלות
cbt | zoom | אחוז שומן בנשים | אכילה בחופש | אכילה במסעדה | אכילה מודעת | אכילה מנחמת | אכילה רגשית | ארוחת בוקר | בא לי מתוק | בישול בריא | גיל המעבר | גלידה | גרנולה | דגשים להרזיה | דיאטה | דיאטנית און ליין | דיאטנית בריאטרית | דיאטנית קלינית | דיאטת כסאח | הורדת סיכון סרטן שד | המלצות לחג ראש השנה | המלצות לצום יום כיפור | הפחתת שומן בתפריט | הרזיה | הרזיה מעל גיל 40 | זום | חיישן | חלבון | חמין | חנוכה | ט"ו בשבט | טיפול התנהגותי קוגנטיבי | טיפים להרזיה | יום המשפחה | כבד שומני | ליברה | מדבקות אדומות | מיינדפולנס | מים והרזיה | מיתוסים בתזונה | מלח | משפחה באורח חיים בריא | מתכונים לשבועות | ניקוי רעלים | ניתוח שרוול | נשנושים | סוכר | סוכרת | סוכרת הריונית | סושי | סימון תזונתי | עצות להרזיה | עצירות | פסח | פרי | פריסטייל ליברה | קורונה | שבועות | שינוי | שמירה על המשקל | תזונאית קלינית | תזונה בגיל ההתבגרות | תזונה בהריון | תזונה בחורף | תזונה בסכרת | תזונה בת קיימא | תסמונת קדם ויסתית | תרופות נגד דיכאון וחרדה ועליה במשקל